آنفلوانزا یک بیماری  مسری تنفسی است که شرایط سختی را برای فرد ایجاد می کند علایم بیماری شامل تب بالا، سردرد، ابریزش بینی، سرفه درد عضلانی ،احساس خستگی باضافه تهوع و استفراغ   که در کودکان شایع تر است ،طول مدت این بیماری  حدود یک هفته است ومیتواند سبب ایجاد عوارضی نظیر عفونت باکتریایی  ، عفونت های ویروسی ، عفونت گوش، کم آبی، وخیم تر شدن  بیماریهای مزمن مانند دیابت و آسم شود. و در مواردی  می تواند حتی کشنده باشد  واکسن آنفلوانزا از ابتلا دو سوم  افراد به این بیماری ممانعت می کند

بعد از تزریق واکسن ایمنی  ظرف دو تا سه هفته ایجاد میشود و برای شش تا دوازده ماه  باقی میماند  بخاطر همین  بر اساس سویه های شایع هر سال تکرار میگردد  با این حال

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ‪(CDC)

به همه ی افراد بزرگتر از ۶ ماه تزریق  واکسن  آنفلوانزا را در فصل پاییز سالانه بخصوص برای افرادی که درمعرض خطرات عوارض این بیماری هستند توصیه می کند.

افراد درمعرض خطر زیاد شامل بیماران مبتلا به بیماریهایی نظیر بیماری قلبی، بیماری ریوی،  بیماران  مبتلا به ‪HIVو بیمارانی با اختلالات کلیوی و کبدی می باشند . افراد ۶۵ سال  و بالاتر، کودکان ۶ ماه تا ۵سال ، زنان باردار و مراقبین بهداشتی میباشند

دکتر ‪McCullersمتخصص کودکان دربیمارستان کودکان و رئیس دپارتمان کودکان دانشگاه تنسی می گوید: من تصور می کنم به هر فرد بالای ۶ ماه باید این واکسن تزریق شود. تزریق واکسن  عارضه مهمی نداشته. تنها ممکن است باعث تب در ۵ تا ١٠درصد  کودکان شده و درد عضلانی و درد و سفتی در محل تزریق گردد هرچند گیلن باره یا نوعی فلج  گزارش شده ولی میزان ان یک در یک میلیون واکسن  بوده و  مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها این موارد رابا واکسنهای جدید  گزارش نکرده است  با این حال تزریق واکسن در بیماران با سابقه ابتلا به گیلن باره و بیمارانی که به تخم مرغ الرژی دارند توصیه نمیشود.

بهترین زمان تزریق ان در ماه مهر و ابان است چون بیشترین احتمال بروز ان مهر تا اسفند است